1.augusts
Zīraha 1:1-10 (Zīraha gudrības pieder pie t.s. apokrīfiem rakstiem, t.i. Vecās un Jaunās Derības rakstiem, kurus Luters gan atzina par derīgiem, bet tos uzņēma vienīgi kā pielikumu Svētajiem Rakstiem, tāpēc tie nav atrodami Bībelē. – Zīraha aprakstītā ‘gudrība’ bībliskā izpratnē ir praktiski pielietojama spēja savest kopā Dieva gribu ar ikdienas prasībām un vajadzībām, un tad attiecīgi rīkoties.) Visa gudrība nāk no Dieva, tā Kunga. Kas šo gudrību meklē, lai to meklē pie Viņa – tagad un mūžīgi. Kas jebkad ir saskaitījis graudus jūras smiltīs, vai lāses lietus gāzēs, vai dienas pasaules mūžā? Kas ir izmērījis izplatījuma telpu vai aprēķinājis zemes bagātības? Kas izdibinājis dzīvības noslēpumu? Dieva gudrība ir vecāka par visu šinī saulē. Dieva zināšnas ir mūžīgas. Vai kāds zin dievišķās gudrības sākumu, vai tās būtību? Viens vienīgs ir gudrs un varens – Dievs! Viņš valda pār pasauli. Redziet, Dievs pats ir gudrības sākums un Viņš tai devis Savu mēru! Viņš to ir ielicis Savā radībā. Viss, kas dzīvo, savu esmi ieguva no Viņa. Savu gudrību Viņš dod tiem, kas Viņu mīl!
[quote]līdz šim arī domāju, ka tā ir Svētā Gara vadīta lieta – Bībeles izcelsme.[/quote]
vai tad Maarta 1.atbilde to apgāž? Man gan liekas , ka tieši apstiprina Svētā Gara vadību, acīm redzot mēs katrs to saprotam savādāk.
Mani pārsteidza tava replika :”pilnu pasauli ar Dievu – tiešām neredzu…” tad kāpēc tu savus komentārus paraksti ar “Atver acis, un…” Es domāju, ka tā ir tava pārliecība un ticība, tāpēc liec šādu parakstu. To citējot, gribēju vērst tavu uzmanību uz to, ka pats apliecini to, ko nevar redzēt.
šīs nu ir lietas pie kurām varu “piestrādāt”:
neaizmirst – “Gaidiijaam dievishkjo atklaasmi no smalkiem kanonisko rakstu peetiijumiem Biibelee, striideejaamies ar atkriteejiem un nepareizi ticiigajiem liidz naavei, bet te peekshnji Miilestiibas briinumu atklaajaam nabadziigaa puishelii no dzeeraaju gjimenes?”
un – “ja buusi taads pats Dieva mekleetaajs savaa garaa kaa Jeekabs, tad Gars atklaas Vaarda jeegu.”
Atver acis, un visa pasaule ir pilna ar Dievu!
līdz šim arī domāju, ka tā ir Svētā Gara vadīta lieta – Bībeles izcelsme.
jaana, vai tad enģeļi nenonesa Bībeli no debesīm? mazliet spēlējos ar Tavu rakstīto. ko Tu ar to man gribēji pajautāt?
par pilnu pasauli ar Dievu – tiešām neredzu, un ļoti pat Dievu gribu ieraudzīt. vienkārši gribu un viss.
Atver acis, un visa pasaule ir pilna ar Dievu!
Visi paarpratumi kristietiibas un pasaules dialogaa ir ceelushies no burta kalpiibas, kad burts aizsedz vaardaa ietverto jeegu.
Jeezus atljaavaas publiski ignoreet bausliibu, maacekljiem ljaujot dariit to pashu.
Jeekabs ciiniijaas ar Dievu.
Iijabs protesteeja pret Dieva uzlikto sodu, buudams gatavs kaut tiesaaties ar Dievu.
Vai MEES buutu gatavi shaadam varonjdarabam? Tas ir tas, ko es uzskatu par iisto Gara vadiibu – ne peec burta kalpot Dievam, bet peec sirds degsmes, ko iededz Gars. Piemeers ar Jeekabu nav pasaka. Ja tas buutu burtisks staasts par to, kaa viens viirs ciiksteejaas ar Dievu, tas buutu nepraats, kas ir pretrunaa baushljiem un jebkaadai logjikai. Es ticu, ka shajaa Biibeles staastaa ir domaata cilveeka gariigaa ciinja, patiesiibas izzinaashana, kas tieshaam ir kaa ciinja ar Dievu, gariigi gruuta ciinja, jo komfortablaak ir atrasties doktriinu raamjos un neskatiities ne pa labi, ne pa kreisi, lai nenokljuutu elles uguniis vai vismaz lai zibens nenosper. Bet ciinja ar nezinaamo ir smaga, tai nepiecieshama drosme, cik daudz shaubu un nezinjas jaapaarvar! Jeekabs ir Dieva mekleetaajs Garaa, un atmaksa (un nevis sods) par sho ciinju, kaa zinaams, ir liela (gariigi – to simbolizee apsoliijums par lielu tautu, kas celsies no Jeekaba).
Vai nav liidziigi ar Dieva Vaardu, ko mees iedalaam kanonaa, apokrifos, dzejaa, muuzikaa, filozofijaa, dabaa, kaa nu kursh saprot? Vai nav taa, ka tas speeciigaakais Dieva Vaards dazhkaart var naakt ne no taas puses, no kuras to gaidaam? Gaidiijaam dievishkjo atklaasmi no smalkiem kanonisko rakstu peetiijumiem Biibelee, striideejaamies ar atkriteejiem un nepareizi ticiigajiem liidz naavei, bet te peekshnji Miilestiibas briinumu atklaajaam nabadziigaa puishelii no dzeeraaju gjimenes? Vai taadeelj “kanonizeesim” dzeeraju gjimeni? Dieva Gars runaa caur katru atomu, ne tikai caur 66 Biibeles graamataam – ja to saprot, tad arii kljuust skaidraakas pashas 66 graamatas un to gariigaa, ieksheejaa jeega. Uzskatu, ka ir bezjeedziigi skaldiit matus, pieradot Biibeles patiesumu vai nepatiesumu veesturisko faktu recizitaatee utml. Teologjija mums nedos nenieka tajaa briidii, kad paarkaapsim naaves slieksni. Vieniigais, kam tad buus noziime – kas ir muusu sirdii. Taadeelj nav jaabaidaas, vai Biibele ir dievishkja, ja to sastaadiijushi miesiigi, greeciigi, dazhi no tiem varbuut pat neticigi cilveeki – ja buusi taads pats Dieva mekleetaajs savaa garaa kaa Jeekabs, tad Gars atklaas Vaarda jeegu. Un štrunts par fizisko un verbālo formu, kādā vārds izteikts.
Mazāk zini – labāk guli, kā saka. Ja šāds info par Bībeles izcelsmi izšauba ticību, tad labāk turēties pa gabalu no jebkādas baznīcas vēstures, jo tur ne tādas lietas vien var uzzināt, kad sāk pētīt ko tik tie cilvēki nav sadarījuši.
Ja interesē, tad var pameklēt internetā un noskatīties vienu labu dokumentāli, kas atbild diezgan daudzus jautājumus un stiprina ticību:
Who Wrote the Bible?
What are the origins of the Bible? Who actually wrote it? We’ll explore possible answers with visits to Egypt, the Galilee, the Israel Museum in Jerusalem, and the caves of Qumran, where the Dead Sea Scrolls were discovered.
http://www.isohunt.com/torrents/?ihq=Who+Wrote+the+Bible
a.c. Jurz
[quote]Visa Tevis aprakstītā situācija mani ir sašaubījusi par Bībeles izcelsmi.[/quote]
Interesanti kā līdz šim tu domāji par Bībeles izcelsmi ?!Vai tad Bībeli nonesa eņģeļi no debesīm jau uzrakstītu?!
[quote]Atver acis, un visa pasaule ir pilna ar Dievu![/quote]Kā tu to zinu, Dievu taču tu neredzi?
Maarts rakstīja:”To es zinu, ka Dieva Gars vinjus vadiija.” Vai droši to vari apgalvot, ka zini? Visa Tevis aprakstītā situācija mani ir sašaubījusi par Bībeles izcelsmi. Kā droši var zināt, ka tā ir tapusi Dieva Gara vadīta? Cilvēki paliek tikai cilvēki.
Atver acis, un visa pasaule ir pilna ar Dievu!
Un graamatas tika atveertas… Re kaa ir, pagaatnes lietas nenosleepsi.
Tā ir tava atbilde uz Milzītes “kā es to varēju nezināt…” es jau izrāvu no konteksta, iekrita acīs pārvietojot 7.augusta Apceri uz sākumlapu.
Neatceros kontekstu, bet visdrīzāk tas bija Mārta stila uzbrauciens Augsburgas institūtam, ne jau Lutera akadēmijai. Caur puķēm, āzējot akadēmijas absolventu Juri.
Jurim augustā ir atvaļinājums, tāpēc ir attaisnojošš iemesls rakstīt īsas atbildes un rekomendāciju vispār nerakstīt
Šitais citāts ir no tava komentāra pie Apcerēm 2006.g.07.08.- 11.Dienasmaizes lapa
[quote]Nu re, un ko Lutera akadēmija labu devusi? Nekā! Nav jau nekāds Augsburgas institūts.[/quote]
To es zinu, ka Dieva Gars vinjus vadiija. Tomeer fiziskajaa pasaulee Dieva Garam ir jaadarbojas caur nepilniigajiem, fiziski-gariigajiem cilveekiem, kuri ne vienmeer riikojas peec Dieva praata. Pat Paavils teica, ka vinja gars ir labpraatiigs, bet miesa vaaja.
Esmu lasiijis arii, ka peec gariem striidiem Bibeles kanonu apstiprinaaja, paliekot daudzaas “priekshizpeetee” izveeleetaas graamatas zem altaara un tad luudzot Dievu, lai uz altaara nonaaktu tikai patiesie raksti. Un tad vilka pa vienai laukaa un lika uz altaara, taa kaa loterijaa. Jo citaadi nevareeja preciizi noteikt viltojumus. Nez, nez.
Viegli jau ir saciit, ka Gars vada, ja vadaamais ir viens cilveeks. Bet, ja kopaa sanaak pulks maaciitaaju, kam jaavienojas par vienu jautaajumu, vai visi buus tik vienpraatiigi? Juris teiks – individuaalaa liimenii Gars vada taa, ka cilveeks pats sajuut patiesiibu, bet lielaakaa pulkaa patiesiibu var noteikt ar balsoshanas kaartiibu, ka arii taa galu galaa ir Gara vadiiba. Vienaa zinjaa jaa. Bet taadaa gadiijumaa vareetu sastaadiit pilniigi jaunu kanonu un pateikt, ka Gars vadiija taa sastaadiitaajus.
Tagad Juris man nedos rekomendaaciju.
To tev skaidros Lutera Akadēmijā, bet pamatā ir viena patiesība – cilvēkus vienmēr ir vadijis Dieva Gars, to apliecinās katrs, kas raksta sprediķi, ne pats, bet Gars palīdz visas lietas salikt un izteikt secībā, ieraudzīt kopumu un konkrētību.
Jāņa Atklāsmes grāmatas beigās teiktie vārdi, ka neko nebūs ne pieņemt, ne atņemt – pirmkārt jau tie attiecas uz pašu Jāņa atklāsmi. Vai tur teikts par visām pārējām 65 grāmatām, kas gadsimtu vai gadu tūkstošu laikā tapušas? Jānim dotā atklāsme ir tik simboliska un daudziem nesaprotama, ka aizliegums kaut ko mainīt varētu būt dots, lai aprobežotie cilvēki neiedomājas veikt tajā labojumus vai interpretācijas. Bet Bībeles kanonu jau sastādīja cilvēki. Juris varētu pastāstīt, pēc kādas metodoloģijas viņi to darīja.
Būs atkal pievienotas jaunajā akadēmiskajā (vai kā nu to nosauks) izdevumā. Tāpat kā jaunākajos izdevumos ir atgriezušies perikopju nosaukumi, kas bija vecajos Glika Bībeles izdevumos. Tie ļoti atvieglo jaunajiem lasītājiem, un ne tikai, uzņemt Dieva vārdu.
Jaunajā tulkojumā vispār būs pie daudz kā jāpierod, vai arī no jauna jāiemācās.
Mūsu mājas lapā jau ir lasāmi Psalmi, visā pilnībā, jaunajā tulkojumā.
Savadi. Kapec gramatas,kas ietilpst Dieva vardaa 1898.gadaa, tadas vairs nav 1965.gadaa? Man likas,ka tur neko nedrikst ne pievienot, ne atnemt.
http://my.opera.com/neparastais/blog
Arī Luters savās apcerēs katrai dienai ir izmantojis Sīraka (Zīraha)gudrības grāmatu – 13.jūnijs un 2.novembris
Par šiem R.Paula sastādītajiem ikdienas lasījumiem priekšvārdā Arturs Liepnieks ASV ir teicis :”Ikvienam – ikdien būs īpaši noderīga tiem lasītājiem, kam bijusi nepietiekoša vai pat pilnīgi nekāda saskare ar Dieva Vārdu.Tādejādi daudzos lasītājos radīsies vēlme lasīt Bībeli. Bez Bībeles lasišanas nevar iztikt neviens kristietis.”
Tāpēc arī vienmēr pievienoju nepārveidoto Bībeles tekstu, diemžēl apokrifu manā Bībeles izdevumā nav.Arī es salieku šos tekstus ar cerību, ka kādam radīsies vēlme lasīt Bībeli un ka kāds saklausīs Dieva Vārdu.
Nesatraucies, neviens nebrūk virsū Dieva vārdam! Vienkārši šī publikācija tā saucas, Ikvienam ikdien ir vajadzīgs Dieva vārds! Manā mājas Bībelē, kas izdota 1898.gadā, starp citu, tieši tāda pat stāv uz Jāņa baznīcas altāra, ir šī un citas apokrifu grāmatas, kas diezgan daudz atkārto citās VD grāmatās teikto, arī šī doma, ka visa gudrība ir pie Dieva, ir daudkārt lasīta citur. Šādā veidā Dieva vārds nav apdraudēts.
Joprojam nepamet doma,ka taa jebkura gadijuma ir apokrifu gramata. Tapec nekadi nav liekama zem virsraksta Dieva Vards.
Dieva Vards nav kluvis par mazu neasu naziti,ka to tagad vajadzetu balstit un papildinat ar citam gudribas gramatam. Tas joprojam ir specigs ierocis cietokshnju sagraushanai. Tas joprojam ir ass zobens. Neasais nazitis ir cilveku gramatas un domas. Ar tadu var labakaja gadijuma tikai pakasities.
http://my.opera.com/neparastais/blog