11.marts.
Pie tiem, kas Jēzum lika lamatas, jo Viņš tos traucēja, piederēja arī saduķēji. Tie gribēja būt moderni cilvēki, kam vecā Mozus bauslība un ticība neinteresēja un kas noliedza augšāmcelšanos. Tie griezās pie Jēzus: Mācītāj, Mozus noteica, ja kādam nomirst brālis, atstādams sievu bez bērniem, tad tam jāprec arī brāļa sieva, lai radītu savam brālim pēcnācējus. Un stādies priekšā: bija septiņi brāļi. Pirmais aprecējās, bet nomira bez bērniem. Tad viņa sievu apprecēja otrs. Pēc tam trešais, tāpat visi līdz septītajam, un tie visi mira, neatstādami bērnus. Beidzot nomira arī sieva. Kuram no viņiem viņa būs sieva pēc augšāmcelšanās, kad viņa bijusi par sievu visiem septiņiem? (Saduķeji jautājuma apslēptā jēga bija tā parādīt, cik aplami ir runāt par augšāmcelšanos.) Jēzus viņiem atbildēja: šinī dzīvē ļaudis precē un tiek precēti, bet kurus Dievs atradīs par cienīgiem dzīvot Viņa valstībā, tiem laulībai vairs nebūs jēgas, jo viņi kā augšāmcelšnās bērni vairs nemirs un viņiem nevajaga pēcnācēju. Viņi ir Dieva un nevis cilvēku bērni. Ka mirušie celsies augšām, stāv rakstīts Mozus grāmatā. Vai jūs neesat lasījuši, ka Dievs pie degošā ērkšķu krūma Mozum teica: Es esmu Ābrahama Dievs, un Īzaka Dievs, un Jēkaba Dievs? (Tātad sen mirušo, bet augšām cēlušos jūdu cilsttēvu Dievs.) Dievs nav mirušo, bet dzīvo Dievs! Lūkas 20:27-40 27 Bet pienāca vēl kādi no saduķejiem, kas noliedz augšāmcelšanos, un griezās pie Viņa, 28 jautādami: “Mācītāj, Mozus mums devis priekšrakstu: ja kam nomirst brālis, atstādams sievu, un viņam nav bērnu, tam jāapprec brāļa sieva, lai radītu savam brālim pēcnācējus. 29 Bija septiņi brāļi. Pirmais apprecējās, bet nomira bez bērniem, 30 tad viņa sievu apprecēja otrs. 31 Un pēc tam trešais, tāpat visi līdz septītam, un tie visi mira, neatstādami bērnu. 32 Beidzot nomira arī sieva. 33 Kā sieva nu viņa būs pie augšāmcelšanās, kad viņa ir bijusi par sievu visiem septiņiem?” 34 Jēzus viņam atbildēja: “Šinī dzīvē ļaudis precē un tiek precēti, 35 bet, kas tiks atrasti par cienīgiem ieiet viņā dzīvē un uzcelties no nāves, ne tie precēs, ne tiks precēti. 36 Un arī mirt tie vairs nevar, jo viņi ir līdzīgi eņģeļiem un ir Dieva bērni, būdami augšāmcelšanās bērni. 37 Bet, ka mirušie celsies augšām, uz to arī Mozus aizrādījis stāstā par ērkšķu krūmu, kur viņš Dievu sauc par Ābrahāma, Īzāka un Jēkaba Dievu. 38 Tātad Dievs nav mirušo, bet dzīvo Dievs, jo Viņa priekšā visi ir dzīvi.” 39 Tad kādi no rakstu mācītājiem sacīja: “Mācītāj, Tu labi esi atbildējis!” 40 Un viņi vairs neko neuzdrošinājās Viņam jautāt.
Tas viss saprotams, tikai nebija skaidrs, kas tas par tekstu. Likaas paaraak tuvs orginaalam, lai buutu vnk komentaars un arii reizeem paaraak taals lai buutu orginaals. Saakumaa domaaju, ka kaads cits tulkojums, bet saliidzinot ar orginaalvalodas tulkojumiem nevareeju tam piekrist. Mekleeju kaadu noraadi par taa izcelsmi, bet neieraudziju. Tagad ir daudz skaidraaks, kas tas ir un kaa tas jaalasa Paldies par skaidrojumu:)Sveetiibu jums!
:::Tā Kunga vārds ir stipra pils; taisnais dodas turp un top pasargāts:::
Šiem ikdienas tekstiem, arī Luteram un Pasakām, pie pirmās publikācijas ir skaidrojums klāt. Te būs šī txt:
Šo latvisko tekstu autors ir Rolfs Pauls.
Autors, izsakot mūsdienīgā valodā Bībeles tekstus, vēlējies uzrunāt tos, kam nav bijusi pietiekoša vai pilnīgi nekāda saskare ar Dieva vārdu. Tādējādi, lasot ikdienas lasījumus radīsies vēlme lasīt Bībeli. Bez Bībeles lasīšanas nevar iztikt neviens kristietis.
Dieva vārda atklāsmes dokuments, galvenais avots ir Svētie Raksti, ko sauc par Bībeli.
Dieva Vārds uzrunā cilvēkus visos laikos, un vienmēr atrod pareizo izteiksmi dažādās situācijās.
Dieva Vārds ir Dieva pašatklāsme, kuras pamatā ir pats Dievs.
Lai Dieva Vārdu uzņemtu, cilvēkam jātic, ka Jēzus ir Kristus.
Ticība ir Dieva dāvana, tā nav pamatota cilvēku gudrībā, bet Dieva spēkā. Bez Svētā Gara palīdzības ticība cilvēku nevar aizsniegt.
Vārdus, kurus Dievs Jēzum devis, Jēzus deva tālāk cilvēkiem, un tie tos pieņēma ticībā. Dieva Vārds ir ‘iemiesots’ Jēzū Kristū, un tikai caur Viņu mēs to spējam uzņemt.
Dievs mums caur Jēzu ir nācis tik tuvu, ka mēs Viņu varam uztvert saviem jutekļiem.
“Baudiet un redziet, cik Tas Kungs ir labs” Ps.34,9
parlasu vairaakas reizes un rodas jautaajums.Kapec abi teksti taa atshkiras. Otrais skaidrs no kurienes, bet kas ir tas pirmais par tekstu un no kurienes? Varbut kads var man palidzet ar atbildi
:::Tā Kunga vārds ir stipra pils; taisnais dodas turp un top pasargāts:::
parlasu vairaakas reizes un rodas jautaajums.Kapec abi teksti taa atshkiras. Otrais skaidrs no kurienes, bet kas ir tas pirmais par tekstu un no kurienes? Varbut kads var man palidzet ar atbildi