Jaunās derības vēsture un kanons 

Dr. Hans Baiers,
Covenant Theological Seminary (ASV), Jaunās derības katerdras vadītājs

lasīs lekcijas par tēmu

“Jaunās derības vēsture un kanons”

Lekcijas tiks tulkotas latviešu valodā.

Laiks: 19., 20. un 21. marts 18:30 – 21:00
Vieta: Akas iela 13 (3. stāvs), Rīga; Baltijas Reformātu teoloģijas seminārs

Otrdien

1.Dena Brauna “Da Vinči kods”

2.Baznīca un kanons

3.Evaņģeliju, Apustuļu darbu grāmatas un Pāvila vēstuļu izcelsme

4. Papijs un Romas Klements: pamatkanons pastāv jau  100. gadā pēc Kristus

5. Ko tas nozīmē mums?


Trešdien

1. Dieva Valstība sinoptiskajos evaņģēlijos un Apustuļu darbu grāmatā (Mk.10:24-26,30)

2. Mūžīgā dzīvība Jāņa evaņģēlijā (Jņ.3:5-6)

3. Draudze Apustuļu darbos un Pāvila vēstulēs

4. Šo trīs jēdzienu vienotība un dažādība

5. Ko tas nozīmē mums?

Tiekamies!

2 komentāru

  1. Vidaanda saka:

    Trešdien tika liktas priekšā “ilustrācijas” par Dieva valstību, mūžīgo dzīvību, draudzi, dzīviem akmeņiem- dzīvo templi, t.i., par mums. Tad, kad Jēzus pasludina Dieva valstības nākšanu, tad arī tiek pasludināta tavas cilvēciskās valstības beigas. Ja es vēlos būt pats sev kungs un noteicējs, tad Dieva valstības nākšana ir sliktas ziņas, tomēr Dievs mūs radījis pēc sava tēla, neesam radīti bezatbildībai.Padoties Viņam, laist vaļā visu lepnumu, kas ir mūsos. Pieņemt to, ka Jēzus nāve ir veids, kā varam būt Kristus mācekļi. Dievs izmaina cilvēka sirdi un tas ir liels brīnums, līdzīgi kā no sinepju graudiņa izaug liels koks. Debesu valstības jēdziens- Dieva ārējā daba. Mūžīgā dzīvība- Dieva iekšējā daba.
    (Jņ.ev.3:5-6, 15) Mūžīgā dzīvība TAGAD. Kas uzticas, tas iegūst mieru ar Dievu. Jēzus iedrošina priecāties par maziem iesākumiem (sinepju graudiņš). Draudze ir tie kristieši, kas personīgi seko Dievam. Viņi ik dienas mācās sekot Dievam, mācās, ko nozīmē uzņemties atbildību sekot Dievam.Luters teicis, ka draudze ir slimo slimnīca. Draudze pieder Dievam. Draudze ir vieta, kur notiek treniņi, lai parādītu pasaulei Dieva vārdu, lai tas kalpotu nākotnes līderiem pieaugt. Visi, kas seko Kristum, ir aicināti pieaugt. Mēs nezinām, cik ilgi dzīvosim, bet esam aicināti atdot sevi Dievam arī tad, kad darām varbūt tai brīdī šķietami nenozīmīgas lietas.

  2. Vidaanda saka:

    “Mūsu dzīve tiek pārbaudīta mūsu izvēlēs.”
    Interesantas lekcijas. It kā visa apkopojums, pa plauktiņiem salikšana, bet atradās arī kas iepriekš nedzirdēts. Mazliet no pirmdienas lekcijas.
    Runa bija par par tiesu, ko sprieda Jēzum gan jūdi, gan romieši, kad dažu stundu laikā Jēzus iziet cauri 2 tiesām, kas parāda šo sarežģīto situāciju, kas tai laikā pastāvēja starp jūdiem un romiešiem. Kāpēc Jēzus pieņēma Kajafas apsūdzību, kāpēc Pilātu nenoslauka no zemes virsas?Kāpēc Jēzus izvēlas iet šo ceļu? Jēzus cilvēku rasei uzstāda garīgo diagnozi. Viņš redz, ka cilvēki ir tālu prom no Dieva. Jēzus redz katra dvēseles kaiti. Jēzus gadījumā mēs neredzam šo terapiju, mēs jūtam ārstēšanu. Viņš neprasa, bet pats pēc savas iniciatīvas dodas uz šo ārstēšanas vietu. Mums pašpalīdzības diagnoze bieži nepalīdz. Ceļš, kas veda Jēzu pie krusta, beigu beigās ir tas, lai mūs padarītu par Dieva mīļoto bērnu. Mums nav nepieciešami aizsardzības mūri, jo Jēzus krustā sišana ir kā paraksts mūsu dziedināšanai.

Pašlaik komentāri ir slēgti šim rakstam.

Powered by WordPress